דפי נחיתה
מה זה דף נחיתה?
דף נחיתה הוא עמוד פרסומי שכל מטרתו היא ליצור עניין ולהניע לפעולה מאד מסויימת. דף נחיתה עוזר לבנות מערכת של קשרים עם הלקוחות והגולשים על בסיס הצרכים שלהם. הרעיון הוא לגרום לגולש לבצע פעולה שהוא עצמו חפץ בה כגון: יצירת קשר, המשך גלישה בתוך האתר עצמו ועד לביצוע רכישה של ממש. דף נחיתה הוא עמוד פשוט ומאד קל להבנה ואין צורך לנווט בו אלא לעקוב אחר סדר הפעולות המצומצם הנדרש.
איך ליצור דף נחיתה אפקטיבי לעסק שלך
כדי ליצור דף נחיתה אפקטיבי לעסק שלכם עליכם לפנות לחברה המעסיקה קופירייטרים המנוסים בסוג זה של כתיבה שיווקית. עד כמה שהדבר נראה קל לעשייה בהצצה חטופה, אין הדבר כך כלל. יצירת דף נחיתה יעיל וטוב מצריכה הבנת העסק ותחום העיסוק שלו והייעוד של דף הנחיתה במכלול מאמצי השיווק של העסק.
עקרונות ליצירת דף נחיתה
העקרונות החשובים ליצירת דף נחיתה טוב הם: עיצוב נקי וברור, טעינה מהירה של העמוד והתאמה לדפדפנים שונים, מינימום טקסט בעמוד מאוורר, בחירת טקסט מושך קצר וקולע, מיקוד במילים כמו: בלעדי, חינם, הטבה וכדומה, טקסט קריא ולא גבוה, כפתורי הנעה לפעולה, התמקדות במסר בעל רעיון אחד וברור.
המטרות של דף נחיתה
ישנם אלפי ווריאציות של דפי נחיתה וישנם מטרות שונות לעמודי נחיתה. ישנם עמודי נחיתה שמבקשים להשאיר שם וטלפון, וישנם דפי נחיתה שמטרתם היא הורדה של קובץ. אך לפני שניגשים לבנות דף נחיתה צריך להגדיר מה המטרות שלנו, מה אנחנו רוצים להשיג והאם המטרות שאנחנו מציבים לדף נחיתה בכלל תואם את מה שאני מוכר. שאלות אלו צריכות להשאל לפני בכלל שניגשים לבנות את דף. הרבה עסקים מפספים את המטרה שלהם כאשר הם לא שואלים את השאלות החשובות ולא מגדירים בדיוק מה הם רוצים מהדף נחיתה ובעצם מפספסים את המטרה שלו.
הנעה לפעולה בדף נחיתה
הנעה לפעולה בדף הנחיתה נעשית על ידי העברת מסר ברור המגובה בעיצוב גרפי פשוט שגורם לגולש לבצע את הפעולה מבלי שהוא מרגיש זאת כמעט. ההנעה הינה גם מילולית באמצעות הטקסט וגם באמצעות העיצוב והממשק הקל ונוח להפעלה באותו הרגע.
דף נחיתה הוא דף שהגולש מגיע אליו מיוזמתו ולכן הוא חייב לממש את מה שהגולש רצה וציפה לו ולא להתחיל לשווק לו את העסק כולו, מוצריו ושירותיו. דף שכזה יזכה לבריחה מסיבית ולא ימלא את ייעודו.